SHXL
MMSI 265771000
Varv: Flekkefjord Slipp & Maskinfabrikk AS
Officiellt nummer: 10713
Varvets nummer:
Byggår: 1966
Bruttotonnage: 99
Nettotonnage:
Längd: 23,32 m
Bredd: 6,54 m
Djup:
Motor: JM diesel på 660 hk

Byggd i Flekkefjord som GG 209 Glittsjö för Knut, Göte och Arne Olsson på Vrångö. Såld till Träslövsläge 1972 och blev VG 59 Lipton.

Såld 1989 igen för att bli VG 54 Midland med Videberg som hemmahamn. Troligtvis med Sven-Åke Berntsson och Johan Berntsson som ägare. Under denna tid delvis ombyggd till häcktrålare och försedd med partiellt shelterdäck. Därefter 24,43 meter lång.

VG 54 Midland. Foto: Robert J. Boman. Licens: CC-BY-SA 4.0

Såld till Hönö år 1995 och blev GG 234 Kennedy med Jonas Klingander som ägare. Ombyggd med ny styrhytt och shelterdäck år 1995. Efter det på 133 bruttoton. Fick även en ny motor på 486 kW vilket var svagare än den motor båten hade tidigare som var på 515 kW.

Återigen såld 2002 och blev då KA 234 Caprice av Sturkö. Troligtvis med nån Nilsson som ägare. Någon gång överlåten på Trålfiskaren KA 234 AB (eventuellt 2006) och del i båten såld till Ejsten Olofsson på Fotö. Detta var inledningen på ett antal kvotaffärer med båten. Därefter lades båten still vid kaj på Fotö som en kvotbåt.

I december 2009 sålde Trålfiskaren KA 234 och Ejsten Olofsson andelar till Håkan Olofsson och Bengt Olofsson, båda bosatta på Fotö (1/4 vardera). Båten såldes bara nån vecka senare till PFG Fish AB varvid båten blev GG 123 PFG 4 och fick Ängholmen som hemmahamn. Ytterligare en vecka senare såldes båten till Jonas Klingander som lät båten få namnet GG 19 Clinton af Hönö. Den senare försäljningen registrerades först i januari 2010. Han tycks inledningsvis ha använt båten till fiske. Avregistrerad som fiskebåt i februari 2012.

GG 19 Clinton. Bild:. Lennart Ramsvik/Maritimbild

Såldes i maj 2012 till Conny och Daniel Jansson på Stora Risten och bytte namn till SM 31 Rindi. De sålde båten till Peter Grönqvist i Rydsgård, Skåne, i september 2015. Avförd som fiskebåt och fick namnet Rindi af Ystad. Grönqvist tycks ha fört båten till Västindien. På Marinetraffic finns flera bilder på båten under resan söderut. Båtens sista AIS-notering är från 2016 på ön Dominica.

Såld till Iroek Van Windt på St Maarten (den nederländska delen av en ö med detta nam) i Västindien i mars 2017. Denne var eller är delägare i West Indies Lobster Company på St. Martin (den franska delen av den aktuella ön), ett bolag som startades 2015. Det är oklart om bolaget och/eller båten finns kvar idag. 2018 registrerade han också ett bolag, Pan Argus BV i Antigua & Barbuda, ett litet ö-rike i Västindien.

Om båten finns kvar kan det vara så att den används till krabbfiske i Västindien. På internationella sajter finns den fortfarande upptagen som svenskflaggad.