JVGR
Varv: T. R. Oswald & Co, Milford
Officiellt nummer: 99080, svenskt nummer 5708
Varvets nummer: 263
Byggår: 1892
Bruttotonnage: 138
Nettotonnage: 63
Längd: 100,5 ft
Bredd: 21,1 ft
Djup: 9,9 ft
Motor (1): C 2-Cyl. 44 rhp. Engine aft. A. Shanks & Son, Arbroath.
Motor (2): T 3-Cyl 49 nhp; N.E. Marine Engineering Co., Sunderland.
Ångtrålare byggd 1892 vid T. R. Oswald & Co., Castle Steel Works, Castle Pill, Milford som LO 88 Westward Ho för Robert S. Brocklebank i West Norwood, Surrey. 1894 såld till George H. D. Birt i Milford som LO 88 Carew Castle. Vid denna tid var båten på 138 bruttoton och hade en 44 hk ångmaskin från A. Shanks & Son, i Arbroath.
Castle Steam Trawlers Ltd (George H. D. Birt) i London köpte båten 1897. Troligen ombyggd flera gånger, blev större (168 bruttoton år 1903, enligt en del uppgifter 175) och fick ny ångmaskin från N.E. Marine Engineering Co., Sunderland och på 49 hk. Överflyttad till Swansea med samma ägare år 1906.
Såld till Marcus C. Bull i Hellisfjord på Island som Thora år 1907 men med Christian Salvesen & Co., i Leith som ansvariga för båtens drift och skötsel. Sannolikt var Bull bara en bulvan för Salvesen & Co.
1911 såld till Häller & Odenberg i Smögen som LL 851 Delfin. Troligen omklassad till 170 bruttoton då Lloyds uppger det tonnaget år 1930. 1917 såld till Anders Odenberg som GG 707 Delfin och 1920 såld till Anders Hansson i Göteborg med oförändrat namn och nummer.
Till Norge år 1931 som Ena I och ägd av Havfiskeselskap Oslo, från 1933 med Frode Hansen i Oslo som ägare, från 1936 J. Stoermann Næss i Bergen, 1947 Nils O. Fjæreide i Knappskog och från 1948 Johs Berge i Bergen. 1940-45 använd av tyska marinen som patrullbåt i det ockuperade Norge. Ångmaskinen byttes mot en Skandia tändkulemotor 1947.
Från 1950 ägd av Olaf Alvestad i Bokn med namnet Fløsund. Upphuggen 1955.