SBVO
IMO 8705890
Varv: Poul Ree A/S/Thyborøn Skibs- og Motorreparation ApS
Officiellt nummer: 16346
Varvets nummer: 6
Byggår: 1986
Bruttotonnage: 182
Nettotonnage: 55
Längd: 25,65 m
Bredd: 6,78 m
Djup: 4,10 m
Motor: 427 kW
Skrovet byggt av Poul Ree A/S i Stokkemarke och båten färdigställd i Thyborøn vid Thyborøn Skibs- og Motorreparation ApS. Levererad i januari 2008 som R 425 Christina Martin med hemmahamn på Nexø på Bornholm med Poul Erik Christensen som ägare. I oktober samma år omregistrerad med Thyborøn som hemmahamn som L 425 Christina Martin men fortfarande med Poul Erik Christensen i Nexø som ägare.
I augusti 1992 såld till Vagn Bennet Sangill i Hvide Sande med nummer och namnbyte till RI 25 La Santa. Numret byttes i november samma år till RI 166 La Santa.
Hälften av båten såldes år 1998 till Verner Møller Jensen i Hvide Sande. Fick eventuellt en ny motor 1999 då den därefter anges ha en motor på 754 kW. Resterande hälft såldes till honom i juni 2005. Därefter med nummer och namn RI 469 Juli-Ane. Ombyggd samma år och därefter med ett djupgående på 5,50 m. Bytte nummer och namn i april 2004, till RI 568 Juli-Ane II. Snart därefter avregistrerad som fiskebåt i Danmark och i mars 2008 såld till Svante Carlsson och Göran Gunnarsson i Träslövsläge.
Carlsson och Gunnarsson gav båten namnet GG 398 Westerö. De sålde omedelbart 55/100 till Bryngeld Fiskeri AB. I november 2009 sålde Bryngeld Fiskeri AB tillbaks sina andelar till Carlsson och Gunnarsson som direkt sålde båten till bröderna Hans-Erik Hansson och Johan Hansson på Hasslö vid Karlskrona. Båten blev nu KA 156 Karlsö. I februari 2011 överlät de båten på sitt eget bolag F/F Karlsö AB. Fick samma år en ny motor på 443 kW, en Caterpillar 3508.
I augusti 2017 gick F/F Karlsö AB i konkurs. Konkursboet sålde båten till Jonas Klingander på Hönö i december samma år. I februari 2018 flyttade båten till Hönö och fick numret och namnet GG 567 Karlsö. Används idag framförallt till fiskfiske.
Andra källor:
- EU:s fiskebåtsregister
- Sveriges Maritima Index 2020