Varv: Cook, Welton & Gemmell, Hull
Officiellt nummer: 93063
Varvets nummer: 9
Byggår: 1885
Bruttotonnage: 126
Nettotonnage: 66
Längd: 100 ft
Bredd: 20 ft
Djup: 10,3 ft
Motor: 45 hp C D Holmes

Byggd som H 1479 Irrawaddy är 1885 för George Beeching & Thomas Kelsall. Omklassad till 133 bruttoton år 1889. 1893 kolliderade båten med en annan fiskebåt, H 1356 Bellona. Skadorna på Irrawaddy blev begränsade men den besättningsman som stod på vakt ombord dömdes för oaktsamhet:

In the matter of a formal Investigation held at the Town Hall, Hull, on the 20th day of October 1893, before E. C. TWISS, Esquire, Judge, assisted by Captain KENNETT HORE and Captain G. RICHARDSON, and Mr. GEO. JEFF, into the circumstances attending the loss of the British sailing ship ”BELLONA,” of Hull, through collision with the British steamship ”IRRAWADDY,” of Hull, in the North Sea, on the second of October instant.

Report of Court.

The Court, having carefully inquired into the circumstances attending the above-mentioned shipping casualty, finds, for the reasons stated in the annex hereto, that the loss of the said vessel was due to no look-out having been kept on board the ”Irrawaddy” by the second hand, William Astrop, who was in charge of her deck at the time. The Court finds him alone in default, and suspends his certificate of competency as skipper, No. 3,023, for nine calendar months from the date hereof.

The Court does not make any order as to costs.

Dated this 20th day of October 1893.

Vid olyckstillfället ägdes Irrawaddy av British Steam Trawling Co Ltd i Hull som köpte båten år 1889.  1910 sålde de båten till Thomas Stephen i Aberdeen där båten blev A 313 Irrawaddy.

1912 såldes båten till J.N. Sanne i Uddevalla varvid den fick namnet UA 7 Albatross. År 1916 överfördes ägandet till AB J.N. Sanne och 1918 övertogs ägandet av Trål AB Fiskmåsen. Båda två var företag som ägdes av familjen Sanne. Båten rapporterades som upphuggen år 1923.

UA 7 Albatross

UA 7 Albatross